«Το Παιχνίδι των Αγγέλων»


Υπάρχει ένας παλιός μύθος που λέει ότι κάποτε ο άνθρωπος ήταν ερμαφρόδιτος, με την έννοια του ότι άνδρας και γυναίκα ήταν ενωμένοι σε μία οντότητα.

Στον Κόσμο των Ιδεών άλλωστε … οι Άγγελοι δεν έχουν φύλο.

*****     *****     *****

«Απίθανα πράγματα αυτά που μου λες. Δεν είναι δυνατόν να συμβαίνουν όλα αυτά».
«Και όμως, το άκουσα από κάποιον που έπινε νερό από την Πηγή για να ταξιδέψει».
«Και τι είπε, ότι εκεί που πάει είναι πιο όμορφα από εδώ;»
«Ναι, και ελπίζει να μείνει για πολύ καιρό εκεί κάτω».
«Πρέπει να είναι ανόητος. Δεν θυμάμαι να μας έχουν μιλήσει για τις εκεί ομορφιές, άρα δεν πρέπει να είναι σπουδαίες».
«Αλήθεια, τώρα που το λες, εκείνη την στιγμή δεν το πρόσεξα, αλλά και εγώ δεν το έχω ξανακούσει».
«Είναι φυσικό, αφού δεν το έχω ακούσει εγώ, να μην το έχεις ακούσει ούτε εσύ. Μην ξεχνάς ότι οι δυο μας είμαστε συνέχεια μαζί, ενωμένοι, και ό,τι βιώνουμε, το βιώνουμε και οι δύο μαζί».
«Ναι, αλλά πολλές φορές θα ήθελα να έχω και κάποιες δικές μου στιγμές. Να μην σε έχω συνέχεια κολλημένο επάνω μου, να μπορώ και εγώ να κάνω κάτι και να μην το ξέρεις».
«Τι είναι αυτά που λες; Κατ’ αρχάς δεν μπορείς να κάνεις κάτι, γιατί είσαι πνεύμα και τα πνεύματα δεν έχουμε σάρκα για να κάνουμε τίποτα. Και δεύτερον και σπουδαιότερο, οι δυο μας είμαστε ένα, δεν μπορείς να υπάρξεις ξέχωρα από εμένα».
«Κάνεις λάθος, ξέρω πολλούς που είχαν χωριστεί για ένα διάστημα και μετά ξανάσμιξαν».
«Ναι, αλλά αυτό δεν έγινε εδώ και είναι πολύ περισσότεροι αυτοί που χωρίστηκαν, έφυγαν και ακόμα δεν έχουν επιστρέψει».
«Όμως…»

Ο Μεγάλος Άρχων άκουγε εδώ και ώρα αυτόν τον μονόλογο-διάλογο. Χαμογέλασε και μία λάμψη φάνηκε στον Ουρανό.
«Πάντα το θηλυκό» σκέφτηκε. «Η περιέργειά του ξεκινά τις περιπέτειες. Μία η Εύα, μία η Ελένη, οι θνητοί ακόμα δεν έβαλαν μυαλό. Αυτός ο άγγελος εκεί κάτω είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Το θηλυκό του μέρος βάζει σε περιπέτειες το αρσενικό. Δεν λέει να καταλάβει ότι βρίσκεται στον τόπο της Ευδαιμονίας και υπάρχει ακόμα μέσα του το θνητό στοιχείο της υπάρξεώς του. Θα χρειαστεί να κάνει ακόμα έναν κύκλο εξαγνισμού, αλλά θα τα καταφέρει αυτή τη φορά. Είναι από τα αγαπημένα μου παιδιά, είναι, όμως, και αχάριστος. Εννέα φορές έχει περάσει στην θνητή φύση και δεν έμαθε ακόμη πως η Αλήθεια δεν είναι ποτέ δυνατόν να εννοηθεί μέσω των αισθήσεων του θνητού σώματος. Θα τους υποβάλλω λοιπόν πάλι στην Δοκιμασία, για να καταλάβουν πως ήδη έχουν αυτό που ζητούν όλοι, την Ευδαιμονία».

Έσμιξε τα φρύδια Του, κάνοντας νεύμα στον πιστό Του υπηρέτη.
«Πάρε εκείνον τον Άγγελο» του είπε, «και πήγαινέ τον στην Πηγή να πιει το Νερό της Λήθης. Μετά χώρισέ τον και στείλε τον κάτω. Θέλω όμως να τον προσέχεις, γιατί είναι στον τελευταίο κύκλο και δεν θέλω να επέμβει ο Άλλος και να μου τον πάρει, γιατί τον προορίζω για μεγάλη θέση, μιας και είναι απο τους πολύ αγαθούς και δυνατούς. Δεν είναι δύσκολο να φύγει στον αντίθετο δρόμο».
«Στις προσταγές σου Πατέρα» απάντησε ο φτερωτός Αρχάγγελος, «θα τον αναλάβω προσωπικά και θα τον προσέχω, δεδομένου ότι και εγώ τον έχω ξεχωρίσει από τους άλλους. Μην ανησυχείς, θα περάσει με επιτυχία την Δοκιμασία».

Την επόμενη στιγμή βρισκόταν μπροστά στον προβληματισμένο άγγελο.
«Έλα μαζί μου» του είπε, «για να δούμε αν θα δώσουμε λύση στις απορίες σου».
«Πού πάμε;» ρώτησε καχύποπτα ο άγγελος.
«Θα πιεις το νερό της Λησμονιάς και μετά θα χωριστείς στα δύο μέρη σου, στο αρσενικό και το θηλυκό. Έπειτα, θα φύγετε μακριά ο ένας από την άλλη και θα κατεβείτε στον Τόπο της Σάρκας. Εκεί θα περάσετε πολλά βάσανα και κόπους, αλλά αν ξαναβρείτε η μία τον άλλον και ενωθείτε με τον σωστό τρόπο, θα επιστρέψετε εδώ με όλες τις απαντήσεις».
«Και πώς θα τα καταφέρουμε να βρούμε πάλι ο ένας την άλλη μέσα σε τόσους και τόσους ανθρώπους; Από ότι φαντάζομαι κιόλας, θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο αφού εκεί κάτω είναι μαζεμένα όλα τα μισά από εμάς εδώ πάνω, χώρια που υπάρχουν και ιθαγενείς του τόπου εκεί, από όσο τουλάχιστον άκουσα να λένε».
«Να πιστέψετε στον Έρωτα, όχι, όμως, αυτόν που θα γνωρίσετε εκεί κάτω, αλλά αυτόν που γνωρίζετε εδώ, στον Ουρανό. Αυτός εκεί κάτω θα σας γελάσει και θα σας φθείρει, αλλά θα σας βοηθώ και εγώ πολλές φορές. Έλα τώρα, πάμε στην Πηγή για να προετοιμαστείς για το Ταξίδι».

© 2002 Νικόλαος Σ. Παναγοδημητρόπουλος

Πηγή: Από τη Συλλογή διηγημάτων «Τα Μυστήρια του Λυκόφωτος»

About Nick

Official Website www.arkadian.gr
Gallery | This entry was posted in Διηγήματα. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

